Κυριακή 26 Ιουνίου 2011

Μπύρα ή Μπίρα;


Πόσοι από εσάς δεν έχετε αναρωτηθεί ποια είναι η σωστή αρθρογραφία του αγαπημένου σας ποτού;  Καθώς μπαίνοντας στο internet ανακαλύπτεις site που την αναφέρουν και με τις δύο μορφές της.  Η αλήθεια είναι πως το λεξικό δεν δείχνει να με διορθώνει είτε την γράφω με "ι" είτε με "υ".

Διαβάζω στη Wikipedia ότι, η λέξη συνηθιζόταν από παλιά να γράφεται με "υ".  Δεν είναι αρχαία και συνεπώς το "υ" δεν είναι στο απυρόβλητο.  Το πώς γράφεται στις άλλες γλώσσες είναι ένα κριτήριο μιας και η λέξη δεν είναι ελληνική.  Προσωπικά προτιμώ το στρογγυλεμένο "υ" γιατί μου θυμίζει το χερούλι του ποτηριού της μπύρας και επιπλέον είναι πιο ωραίο αισθητικά.  Από την άλλη το "ι" μου θυμίζει τον πύργο αλλά μου κάνει πιο ξένο για να το ενσωματώσω στο ελληνικό μου λεξιλόγιο.

Κάνω google search και για τις δύο παραλλαγές της μπύρας και τα αποτελέσματα που παίρνω:
Μπύρα->2.470.000 αποτελέσματα τα οποία είναι όλα γραμμένα στα ελληνικά από ελληνικές σελίδες στο διαδίκτυο.
Μπίρα->4.370.000 αποτελέσματα! Το περίεργο είναι ενώ παίρνω περισσότερες σελίδες με τη λέξη μπίρα το google με διορθώνει λέγοντας "Μήπως εννοείται μπύρα;" παραπέμποντας με να γυρίσω και πάλι στα λιγότερα αποτελέσματα της λέξης "μπύρα" που όμως θεωρεί πιο σωστή.

Η κρίση και τα σχόλια είναι δικά σας, καθώς εγώ ψηφίζω την λέξη μπύρα ακριβώς έτσι όπως μου έμαθε ο πατέρας μου να την γράφω και να την πίνω!

αγαπημένη μπύρα ]


Συντάκτης άρθρου: Christina Corleone

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου